Eerste indruk - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Donna Knijff - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Donna Knijff - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Donna

13 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Bini!

Mijn eerste blog vanuit het warme Curaçao. Maandagavond ben ik aangekomen op het vliegveld (Hato). De reis is goed verlopen, voor mijn gevoel heb ik maar vier uur gevlogen. Eenmaal op het vliegveld aangekomen kwam ik niet 1, 2, 3 de douane door. Ik moest papieren hebben waarin ik aan kon tonen dat ik stage ga lopen op het eiland. Deze had ik gelukkig wel bij me, alleen mijn stagecontract ontbrak omdat ik nog niet op mijn stage ben geweest. Na wat overleg kwam ik er toch door (toch niet echt een fijn begin haha). Op het vliegveld zijn we opgewacht door Henny en Boy, zij hebben ons naar het appartement gebracht.

Onze eerste nacht ging eigenlijk prima op de jetlag na. We lagen om 05.30 al klaar wakker. Het appartement is klein maar fijn. De muren zijn zacht roze en de keukenkastjes hangen overal haha. Verder hadden we de eerste dag wel wat problemen met het appartement. Zo sloot het raam niet goed en was onze koelkast een vriezer geworden en vallen de deurklinken eraf. Verder is het appartement fijn, en heeft hier en daar een paar Curaçaose mankementen, maar dat overleef ik wel! Je hebt hier wel echt een auto nodig. Gelukkig hebben we een grote supermarkt zo'n 20 minuten lopen.

Verder zijn we met alle stagiaires naar het strand geweest (mooi blauw). Verder zijn we een hapje wezen eten in Punda en hebben we nog wat rond gelopen. Omdat we nog geen auto hebben zijn we op dit moment nog op de bussen aangewezen. De bussen hier zijn onwijs tof, het zijn kleine witte busjes. Je herkent ze door een nummerbord met 'BUS' erop. Verder zwaai je met je hand en ze stoppen. Gister wilde we terug vanuit Punda naar ons appartement. We zaten uiteindelijk met 14 personen in een bus waar er normaliter 9 in kunnen. De buschauffeur bracht iedereen persoonlijk naar huis (tot de deur!). Dit was echt en hele leuke ervaring.

De eerste dagen hebben we onwijs veel moeten regelen. We zijn op pad geweest voor een simkaart zodat we binnen Curaçao bereikbaar zijn met een Curaçao's nummer. We hebben gelijk onze stage gebeld en we beginnen maandag om half 8 tot half 1 (wat een tijden..). Verder moeten we ook een auto huren, dat is ook niet echt gemakkelijk omdat ze bij veel bedrijven geen auto's meer hebben! Dus dat wordt nog even doorzoeken.

Ik ben hier nu pas drie dagen maar ik heb al het een en ander kunnen zien. Ik vind het nog moeilijk te plaatsen wat voor land Curaçao precies is. Er zijn veel verschillende wijken, de ene wijk is voor mijn gevoel veiliger dan de ander wijk. Verder zie je veel achterstand in verschillende wijken maar aan de andere kant ook weer veel nieuwbouw. Ik vind het nu al een interessant eiland en ik heb onwijs veel zin om het de komende periode te gaan verkennen.

x

x

  • 14 Februari 2014 - 01:25

    Wendy:

    Donna!!!! Fijn, een goed begin! Enjoy alles en laten we snel skypen!
    Kus van jol en mij!

  • 15 Februari 2014 - 21:11

    Mandy:

    Hè Dons,

    Whoehoe ik heb je gevonden :D Zo kan ik je hele verhalen volgen!
    Ben blij dat het goed gaat. Ben benieuwd naar je verhalen en maak er een geweldige tijd van!

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donna

Het komend half jaar ben ik te vinden op Curaçao. Vanuit mijn opleiding Pedagogiek ga ik het komend half jaar stage lopen in het speciaal onderwijs (De Blenchischool), deze school ligt in de wijk Otrabanda. Het is een kleine school met 60 leerlingen waarvan het merendeel een autistische stoornis heeft en/of ADHD. Wij, als stagiaires, krijgen de taak om één op één begeleiding te gaan geven, gedragsprotocollen op te zetten en workshops te geven. Via deze pagina wil ik jullie op de hoogte houden van mijn stage, ik wil mijn verhalen met jullie kunnen delen :). Whoohooo ik heb er enorm veel zin in!

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 7421

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: